Natuurlijk, het gehoor ging al een tijdje iets achteruit. Een langlopende 'familiekwaal'. Maar een haast nietszeggend incidentje op het werk zette Kees Roskam aan het denken. "Zou ik dan toch zo slecht horen?"
Als monteur kwam Kees regelmatig bij mensen over de vloer. Daar concludeerde hij dat zijn klanten doorgaans wel erg zacht praatten. En dat geluidje dat ze in hun apparatuur meenden te horen, was er ook niet.
"Ik dacht dat het wellicht aan het piepje in mijn oren lag", vertelt Kees. Daarbij had ik soms wat last van oorsmeer. Misschien dat mijn oren weer eens uitgespoten moesten worden? Ik hoorde soms de deurbel niet of ik miste het alarm van de kookwekker. Het waren allemaal signalen dat mijn gehoor minder werd." En toch begon het 'belletje pas te rinkelen' op een specifiek momentje tijdens een werkoverleg...
"We zaten in een vergadering", herinnert Kees zich. "Blijkbaar was ik me wat aan het vervelen, want ik zat met mijn balpen te spelen. Knopje omlaag, knopje omhoog. Totdat één van mijn collega's de pen uit mijn handen trok en 'm met een knipoog uit mijn buurt legde. Een onschuldig grapje, maar blijkbaar ergerde hij zich wat aan het geklik. Ik had totaal niets gehoord. Daar schrok ik toch wel van."
Via de KNO-arts kwam Kees bij een hoorwinkel uit. "Maar toen ik naar buiten liep, voelde ik me een soort 'Catweazle'. ik hoorde allerlei 'nieuwe' geluiden, waar ik soms van schrok. En ik kon ook niet wennen aan de slechte kwaliteit van het geluid. Ik heb de toestellen jarenlang niet gebruikt en me gewoon neergelegd bij mijn slechte gehoor."
Het gehoor ging echter verder achteruit, waardoor Kees noodgedwongen nog een setje probeerde. Het resultaat was iets beter, al was dat maar tijdelijk. Vooral muziek maken werd frustrerend, toch één van de grootste hobby's van Kees. "Ik ben zelf op internet gaan zoeken naar een goede oplossing. En daardoor kwam ik uiteindelijk bij Beter Horen terecht."
Bij Beter Horen kreeg hij een professionele oplossing op maat aangereikt. "Ik ben van de Beter Horen winkel naar mijn keyboard gerend", lacht Kees. "Ik wilde mijn nieuwe hoortoestellen direct testen. En ik kwam tot de conclusie: het kan dus écht beter. Ik kreeg kippenvel van het mooie, heldere geluid."
Met de handige app slaat Kees bovendien zijn favoriete (muziek)instellingen op én ook de samenwerking met de tv-streamer bevalt hem uitstekend. Daarnaast kan hij eindelijk weer soepel communiceren met zijn vrouw en kinderen. "Zulke kleine apparaatjes, maar wat hebben ze een positief impact op je leven", concludeert hij. "Ik ben blij dat ik het toch niet opgegeven heb."
Maak nu een afspraak voor een vrijblijvende hoortest.