Draagt u een hoortoestel maar merkt u toch dat u niet alles even goed hoort? Of heeft u inmiddels andere wensen? Het kan ook zijn dat uw toestel inmiddels aan vervanging toe is. Ontdek welke mogelijkheden er zijn om de komende jaren hoorplezier te blijven ervaren.
Er kunnen verschillende aanleidingen voor u zijn om eens te kijken naar een andere hooroplossing. Voorop staat dat u weer kiest voor een toestel dat past bij uw hoorwensen en hierbij adviseren we graag naar de mogelijkheden.
Wij kunnen u alles vertellen over de nieuwste hoortoestellen. die u draadloos met uw smartphone bedient, oplaadbaar zijn of zelfs geheel onzichtbaar in het oor kunnen worden gedragen. De geluidskwaliteit van de nieuwste modellen is superieur en makkelijk af te stemmen op wisselende situaties. Ook kunt u telefoongesprekken en muziek direct via uw hoortoestel beluisteren.
Draagt u op dit moment een hoortoestel dat vergoed is door uw zorgverzekeraar? Dan heeft u twee keuzes:
U wilt vertrouwen op uw hoortoestel. Logisch dat u er zuinig op bent. Maar wat nu als het door een ongelukje beschadigt? Of als u het kwijtraakt? Daarvoor is er onze vervangingsverzekering. Daarmee zit u bij Beter Horen nooit lang zonder hoortoestel. U ontvangt namelijk snel een nieuw gehoorapparaat bij onherstelbare schade of verlies.
Met de via Beter Horen tot stand gekomen vervangingszekering bij verzekeraar Zurich Insurance PLC is uw hoortoestel maximaal vijf jaar lang verzekerd. Bij verlies, diefstal of onherstelbare schade zal Beter Horen uw hoortoestel zo snel mogelijk in nauw overleg met u vervangen door hetzelfde type of door een technisch gelijkwaardig toestel. Uw audicien stelt uw nieuwe toestel weer helemaal in volgens uw wensen. U hoeft dus niet opnieuw te wennen en u kunt weer op dezelfde manier genieten van geluid als u gewend was. De hoogte van de vergoeding die u krijgt voor uw nieuwe hoortoestel, hangt af van het aantal maanden dat het hoortoestel al in uw bezit is.
Periode na aanschaf hoortoestel | Percentage van de aanschafprijs vergoed
Indien u de verzekering van uw hoortoestel tijdens de aankoop regelt, dan is het toestel na de doorgaans automatische acceptatie van de verzekeraar, op basis van vooraf door Beter Horen met de verzekeraar afgesproken procedures, vanaf de eerste dag goed verzekerd. U bent dan verzekerd voor één schadegeval.
Bij diefstal en verlies doet u eerst aangifte bij de politie, al dan niet digitaal. In dat geval is er namelijk een proces-verbaal nodig om de schade te claimen. Meld het ook meteen bij uw Beter Horen winkel. Uw audicien zorgt direct voor het aanmeten van het in samenspraak met u uitgekozen nieuwe hoortoestel en hij/zij zal de verzekeringsclaim bij de verzekeraar indienen, volgens soepele, vooraf door Beter Horen met de verzekeraar afgesproken procedures. Daar heeft u zelf geen omkijken naar. Het is belangrijk dat u de schade ook meteen opgeeft aan uw inboedel- of reisverzekering. Indien u daar ook een uitkering van ontvangt, gaat deze voor op de vergoeding van uw vervangingsverzekering.
Download onze brochure voor alle informatie over de vervangingsverzekering.